Kubki plastikowe – zalety i wady opakowań jednorazowych z tworzyw


Bez nich nie ma imprez plenerowych – lekkie, łatwe w użyciu, tanie, niekłopotliwe w utylizacji kubki plastikowe doskonale spełniają funkcje użytkowe i mogą być użyte jako narzędzie marketingowe – umieszczanie treści reklamowych na ścianach kubków, to świetny, tani sposób na skuteczną reklamę firmy.

Plastik jest szkodliwy?

Oczywiście, jest szkodliwy, wręcz zabójczy. Czas rozpadu tworzyw liczony jest nawet w setkach lat – stąd zaśmiecenie planety plastikiem jest największym problemem współczesności. Jednak to co w plastiku wydaje się być jego największą wadą można przekuć w zaletę – poddanie zużytych przedmiotów recyklingowi wpisuje się w strategię ochrony planety, a przy tym przynosi znaczne oszczędności finansowe. Raz wykorzystane kubeczki plastikowe mogą wracać do nas po wielokroć w kolejnych życiach, jakie dał im recykling. Podsumowując można stwierdzić: szkodliwy jest nie tyle plastik, co niewłaściwe zarządzanie nim po wykorzystaniu produktu.

Kubki plastikowe zalety

Najczęściej wykorzystujemy kubeczki plastikowe jednorazowe, Są bardzo lekkie, nie zajmują dużo miejsca, łatwo je transportować i przechowywać, są tanie. W zależności od rodzaju tworzywa mogą służyć do serwowania napojów zimnych lub gorących. Jednorazowych kubków nie trzeba ich myć, łatwo je utylizować. Plastikowe kubki wielorazowegu użytku mają długi okres użytkowania – nie zmieniają kolorów, nie tłuką się.

Wady kubków plastikowych

Jednorazowe kubeczki plastikowe są bardzo lekkie, a przez to podczas plenerowych imprez przewracają się przy podmuchach wiatru. Nie są także zbyt odporne na działania mechaniczne – dość łatwo je uszkodzić. Tych wad nie mają kubki wielokrotnego użytku – są mocne, trwałe, stabilne.Wadą jest także specyfika tworzyw – ich rozpad trwa długo, więc zagrażają środowisku. Tak dzieje się wówczas, gdy wykorzystane kubki plastikowe nie są przeznaczone do recyklingu i ponownego wykorzystania.

Kubek plastikowy nośnikiem reklamy

Na potrzeby firmy można zamówić plastikowe kubki z nadrukiem i w ten sposób zyskać tanią reklamę produktu lub marki. Mogą to być kubki do kawy czy herbaty serwowanej podczas eventów czy konferencji, targów, imprez sportowych lub innych wydarzeń z duża liczbą uczestników.

Kubki wielokrotnego użytku z logo firmy, hasłem reklamowych, danymi kontaktowymi, to także dobry pomysł na prezent firmowy.Kubki plastikowe z nadrukiem indywidualnym zamawia się w agencjach reklamowych. Można mieć własny projekt graficzny lub skorzystać z pomocy pracowników agencji, którzy zaproponują kubek „szyty na miarę”. Wyobraźmy sobie jaką moc marketingową może mieć kubek plastikowy z nadrukiem, który stoi na blacie recepcji firmowej lub na biurku pracownika – w tym wypadku dość często kubek pełni funkcję pojemnika na długopisy i ołówki.