Z roku na rok zwiększa się świadomość społeczeństwa odnośnie zdrowego żywienia. Wszyscy dbają o to, by jak najmniej spożywać niezdrowych produktów i pić wodę mineralną. Są jednak momenty, które trzeba celebrować słodkimi grzeszkami. Każdy dystrybutor słodyczy o tym wie, dlatego oferuje swoim klientom łakocie najwyższej jakości.
Trójka zwycięzców
W rankingach popularności pod względem sprzedaży na polskim rynku dominują trzy firmy. Są to produkty Ferrero, Mondelez i Wedel. Hurtownia słodyczy sprzedaje w największej ilości jajka niespodzianki, Ptasie Mleczko oraz Rafaello, które ostatnio pojawiło się także w malinowej wersji. Dystrybutorzy słodyczy zdradzają także, że najpopularniejszym wafelkiem jest Prince Polo Classic, które od wielu lat cieszy się niezmienną popularnością wśród dzieci i dorosłych. Co prawda powstało wiele innych wariantów nadziewanych wafli, które sprzedaje hurtownia słodyczy online, jednakże Polacy zazwyczaj wybierają klasykę. Na piątym miejscu listy bestsellerów znajdują się czekoladki Merci, które zazwyczaj są kupowane na drobny, niezobowiązujący upominek.
Słodko-gorzko
Moda na zdrowe odżywianie dotyczy również tematyki łakoci. Jak zauważył znany dystrybutor słodyczy Polacy coraz chętniej sięgają po gorzką czekoladę. Najczęściej jest to produkty firmy Wedel, chociaż wielu rodaków pozwala sobie także na droższe zakupy wybierając czekolady marki Lindt. Szalenie popularne są również czekolady belgijskie. Hurtownia słodyczy online regularnie powiększa swój asortyment oferując produkty z dodatkami. Dobrze sprzedają się tabliczki z dodatkiem owoców, kwiatów róży, a na popularności zyskują nawet niszowe czekolady z niewielkim dodatkiem jadalnego złota. Dla prawdziwych pasjonatów kakao powstały tabliczki z 85%, 90%, a nawet 99% zawartością tego składniku.
Dzięki poprawiającym się warunkom bytowym Polaków oraz większej świadomości konsumenckiej coraz lepiej sprzedają się dobre jakościowo słodycze, za które trzeba nieco więcej zapłacić. Obecnie większość klientów poszukuje oryginalnych smaków i docenia estetyczny wygląd opakowania łakoci. Producenci prześcigają się w kreowaniu nowych produktów, lecz na szczycie sprzedaży wciąż dominują znane od lat słodkości.